antecipando o Dia da Poesia #4

Well, if I had to do it all over again,
Babe, I'd do it all over you.
And if I had to wait for ten thousand years,
Babe, I'd even do that too.
Well, a dog's got his bone in the alley,
A cat, she's got nine lives,
A millionaire's got a million dollars,
King Saud's got four hundred wives.
Well, ev'rybody's got somethin'
That they're lookin' forward to.
I'm lookin' forward to when I can do it all again
And babe, I'll do it all over you.

Well, if I had my way tomorrow or today,
Babe, I'd run circles all around.
I'd jump up in the wind, do a somersault and spin,
I'd even dance a jig on the ground.
Well, everybody gets their hour,
Everybody gets their time,
Little David when he picked up his pebbles,
Even Sampson after he went blind.
Well, everybody gets the chance
To do what they want to do.
When my time arrives you better run for your life
'Cause babe, I'll do it all over you.

Well, I don't need no money, I just need a day that's sunny,
Baby, and my days are gonna come.
And I grab me a pint, you know that I'm a giant
When you hear me yellin', "Fee-fi-fo-fum."
Well, you cut me like a jigsaw puzzle,
You made me to a walkin' wreck,
Then you pushed my heart through my backbone,
Then you knocked off my head from my neck.
Well, if I'm ever standin' steady
A-doin' what I want to do,
Well, I tell you little lover that you better run for cover
'Cause babe, I'll do it all over you.

I'm just restin' at your gate so that I won't be late
And, momma, I'm a-just sittin' on the shelf.
Look out your window fair and you'll see me squattin' there
Just a-fumblin' and a-mumblin' to myself.
Well, after my cigarette's been smoked up,
After all my liquor's been drunk,
After my dreams are dreamed out,
After all my thoughts have been thunk,
Well, after I do some of these things,
I'm gonna do what I have to do.
And I tell you on the side, that you better run and hide
'Cause babe, I'll do it all over you.


Bob Dylan

[Tivesse em eu a quem amar, amanhã era dia de cantar poesia ao meu amor...]

4 comentários:

Anónimo disse...

#edição extra

Adeus

Já gastámos as palavras pela rua, meu amor,
e o que nos ficou não chega
para afastar o frio de quatro paredes.
Gastámos tudo menos o silêncio.
Gastámos os olhos com o sal das lágrimas,
gastámos as mãos à força de as apertarmos,
gastámos o relógio e as pedras das esquinas
em esperas inúteis.

Meto as mãos nas algibeiras e não encontro nada.
Antigamente tínhamos tanto para dar um ao outro;
era como se todas as coisas fossem minhas:
quanto mais te dava mais tinha para te dar.
Às vezes tu dizias: os teus olhos são peixes verdes.
E eu acreditava.
Acreditava,
porque ao teu lado
todas as coisas eram possíveis.

Mas isso era no tempo dos segredos,
era no tempo em que o teu corpo era um aquário,
era no tempo em que os meus olhos
eram realmente peixes verdes.
Hoje são apenas os meus olhos.
É pouco mas é verdade,
uns olhos como todos os outros.

Já gastámos as palavras.
Quando agora digo: meu amor,
já não se passa absolutamente nada.
E no entanto, antes das palavras gastas,
tenho a certeza
de que todas as coisas estremeciam
só de murmurar o teu nome
no silêncio do meu coração.

Não temos já nada para dar.
Dentro de ti
não há nada que me peça água.
O passado é inútil como um trapo.
E já te disse: as palavras estão gastas.

Adeus.

Eugénio de Andrade

Brunhild disse...

Adoro o Geninho...

Brunhild disse...

Também aposto o quanto quiserem que eu e ele seriamos óptimos amigos. Bom, bom, seria eu, ele e a Nina...

Brunhild disse...

E o António Lobo Antunes.